Logo

El portal de Derecho Español más completo y útil para jurístas, empresas y particulares

Ipt y discapacidad

6 Comentarios
 
Ipt y discapacidad
10/05/2021 17:44
Buenas tardes,

Recientemente he recibido la resolución favorable de mi expediente con IPT.

Mi pregunta es sobre el grado de Discapacidad. He visto y leído casos de gente con IPT a la que no se le concede "automáticamente" el 33% sinó inferior. Casos, en los que sí, pero no con todos sus efectos.

Qué debería hacer una vez resulto mi expediente de incapacidad? He tardado dos años y medio en resolver el expediente de incapacidad, y quería hacer "limpieza" mental de una vez, y no volver a iniciar trámites para la discapacidad...

Entiendo que tiene muchas ventajas, pero, algún consejo al respeto sobre qué hacer?

Gracias.
10/05/2021 17:52
pgt8
Tienes q solicitar la revisión de discapacidad en tu ambulatorio habitual. Creo que ahora mismo están tardando 5/6 meses en citar
10/05/2021 18:11
pgt8
Yo escribí a la Generalitat con la duda de si es de oficio con la total, aún no me han contestado. Igualmente puedes pedir la discapacidad aquí:

https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Reconeixement-o-revisio-del-grau-de-la-discapacitat

Tardan unos tres meses y es con efecto retroactivo.

SUerte
10/05/2021 18:22
Gracias por las rápidas respuestas!

Si es cosa de 3-6 meses, me lo miro.. En el caso de la Comunidad Autónoma de Catalunya, habría que volver a pasar revisión en el iCam?

Quien es el organismo encargado de realizar la valoración y asignar un grado de discapacidad?

Gracias!
10/05/2021 18:47
pgt8
Hola, creo que si que tendrías que volver a pasar por el iCAM, de hecho es mejor, porue van sumando porcentajes, es decir, a mi a incapacidad me la dan (espero aunque eso parece, me faltan el punto 7 y 8) por una lesión en el tobillo, pero también tengo lesión en la rodilla contraria, migrañas y alguna coa más que no saben que es pero se me duerme una pierna (no la del tobillo) así que irían sumando porcentaje por cada lesión, no sé si me explico. Aún así en el link que te he pasado tienes que adjuntar todos los documentos que tengas.

Lo lleva treball i afers socials (trabajo y asuntos sociales), este es el departamento que lo lleva. Yo solicité información y. me enviaron un mail con esto: (copio y pego directamente del mail en catalán)

Terminis
El grau de la discapacitat es pot sollicitar en qualsevol moment.
La revisió del grau de la discapacitat, no es podrà revisar fins que, almenys, hagi transcorregut un termini mínim de dos anys des de la data en què es va dictar resolució, excepte en els casos en què s'acrediti suficientment error de diagnòstic o s'hagin produït canvis substancials en les circumstàncies que van donar lloc al reconeixement de grau, en aquest cas no serà necessari exhaurir el termini mínim.

Taxes
No hi ha taxes associades a aquest tràmit

Documentació
La documentació que cal presentar és la següent:
Còpia del NIE, si escau
Certificat d'inscripció en el Registre Central d'Estrangers, carta verda i passaport per a persones estrangereres comunitàries. Per a persones no comunitàries Targeta de Resident (TIE) (1)
Còpia dels informes mèdics, psicològics o socials actuals emesos per professionals autoritzats (collegiats de la xarxa pública i/o privada) que fan seguiment de la vostra malaltia.
Còpia del llibre de família. En cas que el representant sigui el pare o la mare de la persona beneficiària.
Document acreditatiu de la representació voluntària segons l'article 5 de la Llei 39/2015. Informació relacionada en el punt 7 del formulari. En cas de representació voluntària.
Acta d'acceptació del càrrec i poders de l'entitat a favor de la persona que signa, amb declaració responsable que són vigents i no han estat modificats. En cas que el representant legal sigui persona jurídica i la persona beneficiària major de 18 anys.
Còpia de la sentència d'incapacitació i nomenament de tutor/a o guardador/a, i Resolució administrativa i nomenament de tutor/a o guardador/a, si la persona beneficiària és menor de 18 anys.
Còpia de la sentència d'incapacitació i nomenament del tutor/a o guardador/a. En cas de tutor o guardador si la persona beneficària és major de 18 anys.
Còpia de la resolució de la discapacitat en cas que l'hagi expedit una altra comunitat autònoma.
(1) Cal que la documentació sigui vigent en el moment de la presentació.
D'acord amb l'habilitació legal establerta en la disposició addicional 7a de la Llei 2/2014, no caldrà aportar: el document identificador (DNI/NIF) de la persona amb discapacitat, ni de qui actuï com a tutor/a o com a representant legal.
10/05/2021 18:47
Mireiha
El resto de mensaje (no cabía en un comentario)


Altres informacions
El reconeixement del grau de la discapacitat té efectes des de la data de presentació de la sollicitud, independentment de la data en què s'emeti la resolució i té validesa a tot l'Estat Espanyol.
Les persones que acreditin el grau de discapacitat poden beneficiar-se de diferents prestacions del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i de totes les accions assistencials existents per a persones amb discapacitat:
Certificats d'aptitud física per al treball.
Certificat per accedir a la reserva de places per a persones amb discapacitat de les convocatòries als cossos de funcionaris de totes les administracions.
Obtenció de la targeta d'aparcament per a vehicles que portin persones amb discapacitat amb dificultats de mobilitat.
Reducció de l'IVA en la matriculació de vehicles i altres que puguin sorgir.
Desgravació de la quantia establerta a l'efecte de la declaració de renda.
Sollicitar habitatges adaptats i les subvencions existents per a la seva compra.
Ingrés en residències, centres de dia, assistència al servei de teràpia ocupacional.
Es pot obtenir més informació als equips d'orientació laboral i als Serveis de valoració i orientació per a persones amb discapacitat (CAD). També a les Oficines d'Atenció Ciutadana del Departament i a les Oficines d'Afers Socials i Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
En cas que la persona a qui se li reconegui una discapacitat vagi a viure a una altra comunitat autònoma haurà de demanar un trasllat de l'expedient a la Comunitat Autònoma corresponent que tingui la competència en emetre els reconeixements de discapacitats.
En cas de defunció, cal aportar el certificat de defunció a un Centre d'Atenció a les persones amb discapacitat (CAD), a una Oficina d'Atenció Ciutadana o a una de les oficines d'Afers Socials i Famílies per notificar la defunció de la persona titular de l'expedient de discapacitat. També es pot notificar per correu adjuntant la documentació acreditativa.
10/05/2021 22:08
La IPT y el grado de discapacidad son cosas completamente diferentes. Tener una IPT no implica que te reconozcan ningún grado de minusvalía, puedes tener la IPT y no cumplir los criterios para tener un grado de discapacidad reconocido
Ipt y discapacidad | PorticoLegal
Logo

El portal de Derecho Español más completo y útil para jurístas, empresas y particulares

Ipt y discapacidad

6 Comentarios
 
Ipt y discapacidad
10/05/2021 17:44
Buenas tardes,

Recientemente he recibido la resolución favorable de mi expediente con IPT.

Mi pregunta es sobre el grado de Discapacidad. He visto y leído casos de gente con IPT a la que no se le concede "automáticamente" el 33% sinó inferior. Casos, en los que sí, pero no con todos sus efectos.

Qué debería hacer una vez resulto mi expediente de incapacidad? He tardado dos años y medio en resolver el expediente de incapacidad, y quería hacer "limpieza" mental de una vez, y no volver a iniciar trámites para la discapacidad...

Entiendo que tiene muchas ventajas, pero, algún consejo al respeto sobre qué hacer?

Gracias.
10/05/2021 17:52
pgt8
Tienes q solicitar la revisión de discapacidad en tu ambulatorio habitual. Creo que ahora mismo están tardando 5/6 meses en citar
10/05/2021 18:11
pgt8
Yo escribí a la Generalitat con la duda de si es de oficio con la total, aún no me han contestado. Igualmente puedes pedir la discapacidad aquí:

https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Reconeixement-o-revisio-del-grau-de-la-discapacitat

Tardan unos tres meses y es con efecto retroactivo.

SUerte
10/05/2021 18:22
Gracias por las rápidas respuestas!

Si es cosa de 3-6 meses, me lo miro.. En el caso de la Comunidad Autónoma de Catalunya, habría que volver a pasar revisión en el iCam?

Quien es el organismo encargado de realizar la valoración y asignar un grado de discapacidad?

Gracias!
10/05/2021 18:47
pgt8
Hola, creo que si que tendrías que volver a pasar por el iCAM, de hecho es mejor, porue van sumando porcentajes, es decir, a mi a incapacidad me la dan (espero aunque eso parece, me faltan el punto 7 y 8) por una lesión en el tobillo, pero también tengo lesión en la rodilla contraria, migrañas y alguna coa más que no saben que es pero se me duerme una pierna (no la del tobillo) así que irían sumando porcentaje por cada lesión, no sé si me explico. Aún así en el link que te he pasado tienes que adjuntar todos los documentos que tengas.

Lo lleva treball i afers socials (trabajo y asuntos sociales), este es el departamento que lo lleva. Yo solicité información y. me enviaron un mail con esto: (copio y pego directamente del mail en catalán)

Terminis
El grau de la discapacitat es pot sollicitar en qualsevol moment.
La revisió del grau de la discapacitat, no es podrà revisar fins que, almenys, hagi transcorregut un termini mínim de dos anys des de la data en què es va dictar resolució, excepte en els casos en què s'acrediti suficientment error de diagnòstic o s'hagin produït canvis substancials en les circumstàncies que van donar lloc al reconeixement de grau, en aquest cas no serà necessari exhaurir el termini mínim.

Taxes
No hi ha taxes associades a aquest tràmit

Documentació
La documentació que cal presentar és la següent:
Còpia del NIE, si escau
Certificat d'inscripció en el Registre Central d'Estrangers, carta verda i passaport per a persones estrangereres comunitàries. Per a persones no comunitàries Targeta de Resident (TIE) (1)
Còpia dels informes mèdics, psicològics o socials actuals emesos per professionals autoritzats (collegiats de la xarxa pública i/o privada) que fan seguiment de la vostra malaltia.
Còpia del llibre de família. En cas que el representant sigui el pare o la mare de la persona beneficiària.
Document acreditatiu de la representació voluntària segons l'article 5 de la Llei 39/2015. Informació relacionada en el punt 7 del formulari. En cas de representació voluntària.
Acta d'acceptació del càrrec i poders de l'entitat a favor de la persona que signa, amb declaració responsable que són vigents i no han estat modificats. En cas que el representant legal sigui persona jurídica i la persona beneficiària major de 18 anys.
Còpia de la sentència d'incapacitació i nomenament de tutor/a o guardador/a, i Resolució administrativa i nomenament de tutor/a o guardador/a, si la persona beneficiària és menor de 18 anys.
Còpia de la sentència d'incapacitació i nomenament del tutor/a o guardador/a. En cas de tutor o guardador si la persona beneficària és major de 18 anys.
Còpia de la resolució de la discapacitat en cas que l'hagi expedit una altra comunitat autònoma.
(1) Cal que la documentació sigui vigent en el moment de la presentació.
D'acord amb l'habilitació legal establerta en la disposició addicional 7a de la Llei 2/2014, no caldrà aportar: el document identificador (DNI/NIF) de la persona amb discapacitat, ni de qui actuï com a tutor/a o com a representant legal.
10/05/2021 18:47
Mireiha
El resto de mensaje (no cabía en un comentario)


Altres informacions
El reconeixement del grau de la discapacitat té efectes des de la data de presentació de la sollicitud, independentment de la data en què s'emeti la resolució i té validesa a tot l'Estat Espanyol.
Les persones que acreditin el grau de discapacitat poden beneficiar-se de diferents prestacions del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i de totes les accions assistencials existents per a persones amb discapacitat:
Certificats d'aptitud física per al treball.
Certificat per accedir a la reserva de places per a persones amb discapacitat de les convocatòries als cossos de funcionaris de totes les administracions.
Obtenció de la targeta d'aparcament per a vehicles que portin persones amb discapacitat amb dificultats de mobilitat.
Reducció de l'IVA en la matriculació de vehicles i altres que puguin sorgir.
Desgravació de la quantia establerta a l'efecte de la declaració de renda.
Sollicitar habitatges adaptats i les subvencions existents per a la seva compra.
Ingrés en residències, centres de dia, assistència al servei de teràpia ocupacional.
Es pot obtenir més informació als equips d'orientació laboral i als Serveis de valoració i orientació per a persones amb discapacitat (CAD). També a les Oficines d'Atenció Ciutadana del Departament i a les Oficines d'Afers Socials i Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
En cas que la persona a qui se li reconegui una discapacitat vagi a viure a una altra comunitat autònoma haurà de demanar un trasllat de l'expedient a la Comunitat Autònoma corresponent que tingui la competència en emetre els reconeixements de discapacitats.
En cas de defunció, cal aportar el certificat de defunció a un Centre d'Atenció a les persones amb discapacitat (CAD), a una Oficina d'Atenció Ciutadana o a una de les oficines d'Afers Socials i Famílies per notificar la defunció de la persona titular de l'expedient de discapacitat. També es pot notificar per correu adjuntant la documentació acreditativa.
10/05/2021 22:08
La IPT y el grado de discapacidad son cosas completamente diferentes. Tener una IPT no implica que te reconozcan ningún grado de minusvalía, puedes tener la IPT y no cumplir los criterios para tener un grado de discapacidad reconocido